تبلیغات

فوبیای چاقی مشکل زنانگی

فوبیای چاقی مشکل زنانگی

فوبیای چاقی مشکل زنانگی _ فوبیا در لغت شناسی ترسی است که برای دیگران بی معنی است. وزنم یک کیلو زیاد شده! یک کیلو شاید چیز زیادی نباشد، به چشم کسی هم نیاید. اما برای کسی که فوبیای چاقی دارد، یک کیلو اضافه وزن هم می تواند بدجور استرس آور باشد. جوری که هر لحظه بایستی روی ترازو بروی، و هی سوال کنی:” لعنتی چرا کم نشدی؟!”
آدمی که فوبیای چاقی دارد یک کیلو را همان یک کیلویی نمی بیند که بقیه می بیند، برای او یک کیلو فقط یک کیلو نیست. اگر یک کیلو اضافه شده پس می تواند چند کیلوی دیگر هم اضافه شود.

مشکل زنانه ای به نام فوبیای چاقی

آنورکسیا از آن دسته بیماری‌هایی‌ است که فقط دختران نوجوان را درگیر می‌کند. اما اخیرا مشخص شده که آنورکسیا، بولیمیا و سایر بیماری‌های وسواسی گوارشی می‌توانند زنان را در طول دوران حیات آزار دهند.
به گزارش سرویس زنان جهان؛ نود درصد نوجوانان دختر از تصویر بدنی خود خوششان نمی‌آید. مثلا یک تحقیق نشان داده نه نفر از هر ده دختر نوجوان انگلیسی از تصویر بدنی خود ناراحت هستند که ظاهرا مسؤول این ناامنی روانی دختران، مادرانشان هستند. وقتی از دو هزار دختر شرکت‌کننده در این تحقیق پرسیده شد که از ظاهر خود راضی هستند یا خیر، فقط پاسخ هشت درصد آنها مثبت بود و هشتاد و هفت درصدشان از ظاهرشان ناراضی بودند که نود درصد از ناراضی‌ها، اعتقاد داشتند که مادرشان نیز از تصویر بدنی خود راضی نیست!

این در حالی است که تنها نوزده درصد از دخترانی که در این پروژه شرکت داشتند، واقعا دچار اضافه وزن بودند اما شصت و هفت درصد این دختران ناراضی فکر می‌کردند به کاهش وزن احتیاج دارند و شصت و چهار درصد از آنهایی که زیر سیزده سال داشتند، رژیم غذایی سفت و سختی را آغاز کرده بودند. ادامه مطلب در سایت منبع...

منبع مدیریت استراتژیک بدن

برگرفته از نوشته فوبیای چاقی مشکل زنانگی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...