تبلیغات

برنامه ریزی ذهن برای چاقی

برنامه ریزی ذهن برای چاقی

برنامه ریزی ذهن برای چاقی _ اسم چاقی كه به میان می ‌آید قبل از هر چیزی، آدم یاد خورد و خوراك می ‌افتد و خیال می ‌كند چاق‌ها لابد پُرخوری كرده ‌اند كه چاق شده‌ اند. اما شاید كمتر به ذهن ‌مان خطور كند که چاقی یکی از مهم ترین بیماری های مغزی به شمار می رود که در پی آن فرد تحریک به خوردن می شود و تمایل به کم تحرکی دارد! و طی آزمایش های مختلف روی افراد چاق این عارضه، نوعی بیماری ذهنی تلقی شده است.

مقدمه برنامه ریزی ذهن برای چاقی

ارتباط بین جسم و ذهن بعضی مواقع آن قدر زیاد است كه برخی آن‌ها را یكی می‌دانند. تأثیر این دو بر همدیگر بسیار زیاد است. بر همین اساس، جسم و ظاهر ما از نوع برنامه ریزی ذهنی ما تبعیت می‌كند و شكل می‌گیرد. در حقیقت، كسانی كه لاغر هستند، مرتاض نیستند و به خودشان سختی نمی‌دهند. و كسانی هم كه چاق هستند، همیشه در حال خوردن نیستند.
واقعیت اینست که کلیه رفتارهای ما، به عبارتی از طریق ناخودآگاه، یا مغز نیمه خودکار ما اداره می شود. و اگر بخواهیم این رفتارها را تغییر دهیم، باید از طریق برنامه ریزی مجدد ذهن یا مغز نیمه خودکار، بر ناخودآگاه خود اثر بگذاریم.

فرد چاقی که دست از پرخوری بر نمی دارد، دچار برنامه ریزی غلطی در مغز نیمه خودکار خود می باشد. وقتی او به بن بست می رسد، اختیار آنچه باید بخورد یا نخورد را به کس دیگری می سپارد و پزشک تغذیه این بخش از مغز میانی او را از نو برنامه ریزی می کند.

منبع  مدیریت استراتژیک بدن

  برگرفته از نوشته برنامه ریزی ذهن برای چاقی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...