تبلیغات

کمبود وزن

کمبود وزن

کمبود وزن همان کاهش وزن بدن نسبت به مقدار طبیعی می باشد. که دلیل عمده آن بخاطرکم بودن چربی است. البته تعیین وزن مناسب برای آدم ها، با توجه به اندازه قد، مقدار سن و جنسیت آنها تعیین می گردد. در ادامه قصد داریم به علت کمبود وزن و لاغری بپردازیم.

پیامد های کمبود وزن

خیلی لاغر بودن می تواند بطور جدی خطرناک باشد. در واقع، افرادی که کمبود وزن دارند، متوجه این موضوع نمی شوند که اکثر مشکلاتی که دارند مربوط به وزن کمی هست که دارند.

 

 

یکی از این مشکلات، کم بودن چربی بدن است. که با از دست دادن مواد شیمیایی ضروری مثل هورمون استروژن (یعنی هورمون زنانه مهم سلامت زنان و مردان) برای داشتن سلامت کامل فیزیکی و روانی در ارتباط است.

 

 

 

ضمن اینکه به تازگی تحقیقات نشان داده، ژن IRS1 بدن مردان را در ظاهر لاغر نگه می دارد، ولی چربی را در محل های حساسی مثل اطراف قلب یا کبد انباشته می کند. و با بالا رفتن خطر ابتلا به مشکلات قلبی_عروقی و دیابت نوع ۲ مرتبط است.

 

 

 

در ادامه می توان به موارد دیگری از پیامدهای کمبود وزن و لاغری مفرط، مثل عفونت های ریوی، پوکی استخوان، یا ناباروری در مردان و سقط جنین در زنان، و نهایتا افسردگی هم اشاره کرد. ادامه مطلب را در سایت منبع مطالعه بفرمایید...

 

منبع لاغری کمبود وزن کاهش وزن چاقی لاغر مفرط

برگرفته از نوشته کمبود وزن و کارگاه چطوری چاق بشیم

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...